woensdag 21 maart 2018

geluk zit in twee kleine doosjes

Het is voorjaar en Het Grote Opruimen kan beginnen. Zo in de loop der tijden verzamel je allerlei materiaaltjes, patronen en allerlei andere handwerkdingetjes om je heen. Dan komt het moment dat je over de dozen begint te struikelen en je wéét dat je nu echt aan de slag moet. Zo zoetjes aan begin ik door de dozen mijn kamertje weer te zien...een hele opluchting! Ook komen er zo nu en dan werkstukjes langs die afgemaakt kunnen of willen worden...Liet ik twee weken geleden al een mooi doosje zien...Nu kan ik ook mijn tweede doos-projektje showen. Het is een variant op het bekende Chinese garendoosje met geborduurde paneeltjes in de vier jaargetijden.
Hierboven de winter met een lief rood vogeltje en veel groen.
Als je het dekseltje eraf doet klappen de vier paneeltjes uit en ontstaat er een handig etuitje met vakjes voor gereedschapjes en een klein speldenkussentje in het midden. Hier zie je het voorjaar met een van de twee haasjes die ook aan de buitenzijde te zien zijn.
Het rode vogeltje kreeg een eveneens rood schaartje met een scissorfob met gekleurde vilten balletjes. De 'zal ik je kussen' kikker zit met verliefde blik naar zijn geborduurde bruid te kijken....geef hem eens ongelijk
Omdat het opruim-tijd is en er een stukje overbleef van het projekt dat wel geborduurd was - volgens patroon - maar niet aan de binnenzijde van mijn dekseltje bleek te passen, maakte ik van dat overgebleven stukje borduurwerk nog snel even een speldenkussen...kijk en dat ruimt ook lekker op!

9 opmerkingen:

Lida zei

Wat leuk en ook origineel en het maakt af maar of het nu echt opruimt? Groetjes
Lida

Jeanny zei

Schattig!!!!

Truus zei

Zo leuk geworden en bovenop een klein kerstboompje?
Maar ruim je op door het in dozen te doen of gaat er ook wat weg?
Succes met het afmaken van werkjes.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Zoiets kan je toch niet weg doen..zit zoveel tijd en liefde in...dan maar weer een doos erbij !!

Guusje, zei

Wat ontzettend mooi en leuk zijn. Ja dat opruimen dat wil wat. Ik ben bezig al mijn niet affe projekten af te maken en vooral aan niets nieuws te beginnen.

Ineke zei

Oh dat doosje wat uit-klapt, wat een dotje!!!

Marlien zei

Ha gelukkig.
Ik was dus niet de enige wiens werkkamer dicht gegroeid was.
Lekker he als je na noeste arbeid weer ruimte hebt.

Je doosje is prachtig.

kaneeltje zei

Prachtig! Mooie kleuren en wat fijntjes.

anja zei

Wat een ontzettend leuk idee, zo'n doosje wat uit klapt, en met je mooie borduurwerk is het echt een kunstwerkje geworden. Misschien dat je niet opruimt in de zin van spullen wegdoen, maar hier je spulletjes in opruimen, en het borduurwerk een nuttige bestemming geven, is een leuke manier van opruimen!