zondag 12 januari 2014

keurig in 't doosje

De randjes in stopwerk zijn voorlopig even klaar; ik wacht eerst op de volgende lessen in verband met de indeling van de lap. Als ik later nog een 'gaatje' over heb kan ik er altijd nog iets aan toevoegen in stop- of witwerk. Dat is van later zorg. Omdat er nog geen volgende les Marker e-cursus is, heb ik mooi even de tijd om ook de extra 'kleine' werkjes te maken. Die extra-werkstukjes zijn niet allemaal snel te maken; aan de pakdoek heb ik toch wel een flinke tijd gewerkt voor hij klaar was. Het garenhoudertje was heel veel minder werk. Aan het houdertje kunnen zes strengetjes garen worden vastgemaakt aan de benen ringetjes die achter de geborduurde labeltjes zitten. Een leuk werkje en als het af is een mooi hebbedingetje voor in de doos Op de labeltjes heb ik de garendiktes van Broder speciaal geborduurd. Voor de foto heb ik er een strengetje dmc splijtgaren aangehangen in de kleur van het borduurwerk. Hier zie je het garenhoudertje nog wat groter afgebeeld Ik ga verder met een volgend projektje uit de zeer uitgebreide cursus Marken, dus voor nu gaat alles weer in de doos die ik aan de binnenzijde nog moet bekleden met.... Ja, ook dat is onderdeel van de les en misschien moet ik daar binnenkort ook maar eens aan gaan beginnen. Zoals gezegd: het stopwerk is gedaan en de Marker Wit- en Sneewerklap kan voorlopig even wachten in de pakdoek ;)

16 opmerkingen:

AnitaS zei

Wat heb je ales mooi geborduurd. Je bent ook al flink ver.

GRANNY'S HOUSE zei

Dat is geen doosje, maar een schatkist, prachtig Marcella.

Groetjes
Ines

Rennie zei

Hai Marcella, ik was zaterdag op de open dag bij De Quilthoeve en daar werd ik door iemand op jouw blog gewezen. Nou zeg wat een waanzinnig mooie dingen maak je. Ik ga je voortaan volgen.

marcella zei

@Anita, het gaat nu lekker met de vorderingen. Ik ben wel blij dat er eventjes ruimte zit tussen de lessen zo rond de feestdagen.

@Ines, er komen nog meer schatten in mijn doosje en de lessen zijn ook pas op de helft...dat belooft wat ;)

@Rennie, ik was zaterdag ook in de quilthoeve, het was gezellig, even bij gepraat met Tammy en nog wat mooie aankoopjes gescoord. fijn, weer een volger erbij :)

Anoniem zei

Wat heb je weer veel moois gemaakt uit de Marker cursus!
Maar jouw werkstukken werken wel stimulerend om er weer mee te beginnen.(ja ik weet het,dat roep ik al vaker...het gebeurt ook echt,maar eerst de rust er voor hebben.)
groetjes,Truus uit Drenthe

marcella zei

@Truus, bij mij heeft het ook even stil gelegen, gewoon te veel 'storing' om er even goed voor te kunnen gaan zitten. Januari is voor mij een prima maand ;)

Guusje, zei

O wat mooi. Ik ben dit weekeinde ook eindelijk begonnen met de markerlap en heb garen en linnen bij elkaar gezocht voor het doosje en de inhoudt eens kijken of ik het een beetje kan inhalen deze maand. Alles is ook zo mooi. Een echte schatkist is het al bij jouw en gaat het zeker nog verder worden ben erg benieuwd naar het vervolg.

Evelyne zei

Dit is werkelijk prachtig!
Jammer als straks het doosje dicht gaat.

Succes verder en fijne week, Evelyne

b zei

dit was even popje gezien , doosje dicht, wat een prachtig geheel dat dit worden, de superhandwerkster is bezig!!!!!!! Basje

betty prins zei

Heel spannend, zo'n doosje met allerlei moois. Die foto aan de binnenkant...leuk!
De garenhouders zien er prachtig uit, en je lap, zo mooi al!

Elza zei

Wauw wat prachtig , echte schatten.

Anneke Schoonenberg Kegel zei

Wat een juwelendoosje

Chris zei

Dat garenhoudertje, wat een snoepertje!

Willy zei

Prachtige inhoud, idd net een schatkist. De Markerlap is ook al zo prachtig.

Gerard zei

De Marker cursus is werkelijk veel meer dan een Markerlap te borduren. Echt schitterend. Wie weet ga ik toch overstag...

marcella zei

Gerard, ik wacht rustig af wanneer....:) Het is wel een boekwerk hoor, wat je aan cursusmateriaal krijgt en je hoeft niet alles gelijk te maken natuurlijk