zondag 5 januari 2014

gestopt

Een woord wat je in deze tijd van het jaar nogal eens tegenkomt is stoppen....Nu ben ik nooit echt begonnen met roken dus ophouden ermee is voor mij geen issue. Wat wel bij mijn Goede Voornemens hoorde was verder gaan met de lap in Marker witwerk. In de decembermaand is het veel en veel te druk geweest om daar de tijd en vooral de rust voor te vinden. Sinds deze week is er een drukke taak van mijn bordje: het huis van mijn moeder is leeggeruimd en opgeleverd en vanaf nu zijn alleen de bezoekjes op haar nieuwe woonplek aan de orde. Met een beetje meer rust in mijn hoofd loopt alle witwerk nu 'op rolletjes'. Gisteren ging ik verder met de lap in Schwälmer waar nog een en ander aan vulsteekjes in Perzisch ajour ontbrak en vandaag was de beurt aan de Marker lap. Hierboven zie je mijn eerste beginnetje in stopwerk. Eerst een stramientje maken door in één richting draden uit te trekken en daarna mag het opvullen naar eigen invulling beginnen. Hier zie je nog wat duidelijker wat ik bedoel. Het is leuk werk, althans: dat vind ik ;) Aan de andere kant van de lap begon ik eerder aan het platsteken werk, het eigenlijke witwerk. Ook erg leuk om te doen en voor ik begon met stoppen maakte ik eerst die randjes af. Ik heb een flink formaat tafellaken genomen voor mijn witwerklap. Er is daarom nog een h e l e b o e l werk te doen, maar dat geeft niet; het project Marken duurt nog wel even en ook de volgende les is - gelukkig - nog niet in aantocht. Fijne zondag.....

16 opmerkingen:

Phebe and Jane zei

Je Marker-lap wordt heel mooi. Ik vind het witwerk niet meevallen. Ik moet regelmatig uithalen. Maar gewoon doorgaan. Als ik jouw lap zie, wordt ik weer geinspireerd!
Groetjes,
Marian

Anoniem zei

Mooi hoor Marcella! Je laat een prachtig stuk witwerk en stoppen zien op je klein formaat 'tafellaken'. Ik heb de afgelopen dagen toevallig de raad opgevolgd die je me enkele maanden geleden gaf en heel aandachtig alle teksten doorgelezen van de lessen die we tot nu toe van Margreet hebben ontvangen en ik ben nu klaar voor de volgende stap: de instructies regel voor regel uitvoeren :-))
Wat ik mis is een foto van de Schwälmer lap waar je gisteren mee bezig bent geweest. Ik brand van nieuwsgierigheid om dat werk te zien. Toe, laat eens zien!

Maria.

lheurebleue zei

ik schrok me rot! ik dacht dat je gestopt was met bloggen. gelukkig niet - en wat laat je toch weer iets moois zien!

Lida zei

Wat een prachtige lap zal het worden en wat een mooi stopwerk! Dat is iets wat ik wel graag zou leren omdat mijn Oma stopster was en juist in dit soort werk heel erg goed was, maar helaas heeft zij mij nooit iets anders dan sokken stoppen geleerd!
Veel plezier met alle steekjes, groetjes
Lida

Anoniem zei

Wat wordt het mooi Marcella!
Fijn,dat jullie nu het huis leeg hebben-dat geeft weer rust.Hoop dat je Moeder kan wennen op haar nieuwe plek.
succes met je borduurwerk.
groetjes,Truus uit Drenthe

Tilly zei

Wat word je lap mooi,moet ook weer verder ermee.wat fijn dat je moeder een fijn plekje heeft.
Hoop dat ze snel gewend is. Groetjes Tilly

Guusje, zei

Wat fijn dat je meer rust hebt gekregen. Een huis leeghalen is altijd veel werk. Je lap wordt en is prachtig,

Monica zei

Oh nee toch: gestopt? met wat? oh, gelukkig niet met handwerken, en gelukkig ook niet met al die mooie werken aan ons te laten zien op je blog. Succes met je 'stopjes'.

Jeanny zei

Het is duidelijk te zien, dat je met veel plezier aan je Marker lap werkt, haha.
Hij is prachtig.

kaneeltje zei

Ik heb hetzelfde goede voornemen ( pfff, dacht even dat je ging melden dat je er mee stopte) !!! Alleen ben ik nog bij de basis, de rand die open gewerkt gaat worden. En heb innerlijk nog niet echt de rust ( eerst opruimen van kerstspullen en achterstallig huishoudelijk werk, want met al die feestdagen en vakantie van de kinderen is dat blijven liggen) en dan komt er tijd om rustig te gaan zitten.
Heerlijk om bij jou al wat ideeen te kunnen opdoen. Veel plezier !

Corina zei

Wat een prachtig werk heb je onder handen!

Chris zei

Dat woordje 'stoppen' hoort op een bepaalde manier niet bij jou hoor. Zeker niet wat je handwerk betreft. Tjonge, wat is dit weer mooi en knap!
Ik wens jou ook heel veel mooie bladzijden dit jaar er bij!!

Hilde zei

Dat 'stoppen' met handwerk te maken had kon ik bij jou wel vermoeden. Leuk om zo'n mooie voorbeelden te zien, bij mij loopt het niet zo vlot...uithalen en opnieuw beginnen dan maar.
Ik wens je een creatief jaar!

Anny zei

Wat een vreselijke klus moet dat zijn geweest: het leeghalen van je moeders huis. Gelukkig heb je niet als voornemen om te stoppen met al die mooie dingen te maken. Marcella, wat een werk!

Gerard zei

Veel succes en veel plezier met je markerwitwerklap. Het ziet er nu al weer prachtig uit! Markerwerk blijft schitterend en inspirerend.

Evelyne zei

Prachtige Marker lap!
Ik hoop hem nog vaker te mogen bewonderen.

Fijne week, Evelyne