woensdag 8 januari 2014

Een randje per dag

Hè, wat is dit leúk, dat Marker stopwerk. Je zou het verslavend kunnen noemen. Inmiddels heb ik drie randjes met stopwerk af met daartussen steeds een ander randje ter afwisseling. Uitdagend is het ook want je moet flink opletten en goed weten wat je doet. Natuurlijk ging het niet helemaal vlekkeloos en heb ik hier en daar weer wat moeten uithalen. Maar de pret blijft, dat wel. Als er een ondergrondje in een afstekende kleur onder wordt gelegd komt het gaatjespatroon tot leven. Zó mooi. De randjes in stopwerk worden op Marken bijvoorbeeld gebruikt in de halsdoekjes op deze foto, genomen in het Marker museum. Bij de bovenste twee doekjes zie je een prachtig stoppatroon:

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat weer prachtig werk laat je zien.Het stimuleert wel om er ook binnenkort mee te beginnen.
Eerst het dekentje voor kleinzoon afmaken en dan....
gezellige avond
groetjes,Truus uit Drenthe

kaneeltje zei

Schitterend, ik wordt wel een beetje jaloers.......

Anoniem zei

Marcela, wat een monnikenwerk! Maar het resultaat is er dan ook naar. Anny.

Monica zei

Wow, wat wordt dit weer wonderschoon!, leuke randjes hoor.

Conny's-blog zei

Wat mooi zeg, lijkt me erg moeilijk hoor............liefs.Conny

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Dit is zoooo mooi!

GRANNY'S HOUSE zei

Wat zou ik het graag willen doen, zo mooi, zo fijntjes, maar ja dat lukt niet meer, dus is het bij jou altijd rondom genieten.

Groetjes
Ines

Basje zei

wat doe je dat weer prachtig en met zo'n snelheid, Ik ken dat gevoel het loopt en dan wil je elke minuut eraan besteden . Ga door dan kan ik met je mede blogsters genieten, Basje

JudyC zei

Wow! This is so beautiful! Excellent work! :)

Guusje, zei

Wat mooi en bedankt voor de extra informatie,

Gerard zei

Je vliegt er door heen, maar dat gaat zo als je (bijna) verslaafd bent. Markerstopwerk is echt prachtig en jij doet het ook zo mooi!

Willy zei

Dit is prachtig Marcella. Jij hebt zelf al een klein museumpje bij elkaar geborduurd. Fijn weekend,