zaterdag 7 december 2013

Marker wel en wee

Eerder deze week liet ik al mijn Marker naaidoosje met inhoud zien. Op het deksel zit een merklapje met motieven uit Marken. Ook het naaldenboekje en het slofje bevatten motiefjes die je ook op Marker borduurwerk kunt aantreffen. Deze drie naaiattribuutjes zijn de extraatjes die de e-cursus juist zo leuk en zo divers maken. Voor mij ligt het accent vooral op de witwerksampler die ik al zo lang en zo graag wilde maken. Hier zie je hem op zijn kant, soms doet het internet wondere dingen met je foto's :) Rondom heb ik een brede Marker open zoom gemaakt. De zoompjes zijn niet allen even breed om toch wat variatie aan te brengen in het geheel. Daarna was het witwerk aan de beurt. Ik maakte drie verschillende randen in platsteek afgewisseld met hier en daar een stersteekje of een rij 'spaansies'. Mijn lap wordt geborduurd op 16 draads linnen zodat ik het nog goed kan uittellen. Onder de witwerksampler ligt het Sinterklaascadeautje uit het vorige logje: een doek om de handwerkjes in te bewaren als je er niet aan werkt. De drie randen in witwerk ook nog wat groter, dan hoef je niet helemaal met de neus op het scherm. Het is leuk om in bestaande randen te veranderen of om zo'n rand helemaal zelf samen te stellen. Ook dat is onderdeel van de e-cursus. Eerder maakte ik al randjes met een Marker motief zoals in de Friese witwerksampler en in het lapje met hemdensplitjes met Naaldkant. Deze lappen zijn heel wat fijner dan de Marker lap die ik nu borduur. Ze zijn bedoeld voor mijn Souvenir de ma Jeunesse en om toch nog aardig wat te kunnen laten zien op een beperkte breedte werk ik voor dat doel wat fijner. Om straks ook nog te kunnen oefenen met het utter- en sneewerk is 16 draads toch wel wat comfortabeler... fijn weekend allemaal!

9 opmerkingen:

Marijke zei

O wat prachtig!
groetjes van Marijke

www.borduurcrea.blogspot.nl

kaneeltje zei

Prachtig ! 'K wou dat ik al zo ver was .......

GRANNY'S HOUSE zei

Schitterend Marcella en weer zo fijntjes.

Groetjes
Ines

ine zei

Ik zie alleen maar heel veel wel, Marcella, geen wee.....of heb je soms in je vinger geprikt? of erger....terug moeten borduren? ;-)

marcella zei

het laatste Ine, ik was er zo nu en dan niet helemaal met mijn hoofd bij ;)

Chris zei

Dat witwerk lijkt me toch zó lastig. Lastig om te zien wat je doet. Ik vind het prachtig!

MarianneP zei

Ziet er prachtig uit!!.Borduur je dat wit met borduurkatoen of met perlgaren?

marcella zei

Marianne, de lap op 16 draads borduur ik met katoen, Broder spécial in diverse diktes. Het heel fijne lapje in Fries witwerk heb ik met een zijden garen geborduurd, Gütermann

lheurebleue zei

o, o zo mooi om dit fraais via internet te zien en in het echt natuurlijk nog veel mooier!