dinsdag 3 september 2013

ondertussen bij de kleuren

Was ik afgelopen dagen druk aan het fantaseren over de Handwerken van het eiland Marken, het kleurenboek ging natuurlijk ook gewoon zijn gangetje. Er kwam een volgend achterkantje en dat moest gevierd met twee kartonnetjes en een ereplaatsje in de galerij., Met z'n vieren kun je ze ook weer een beetje anders neerzetten voor de foto ;) en zo kan het ook natuurlijk. Omdat het een beetje lastig (lees: extra werk) is om de delen die af zijn direct van de lap te knippen, je moet dan steeds opnieuw de lap aan de bovenzijde afwerken om rafelen te voorkomen, ga ik nu eerst even alle kadertjes borduren. Die kadertjes gebruik ik om de twee zijden straks aan elkaar te zetten. De kleuren die ik nodig heb voor de omlijsting heb ik vast bij elkaar gezocht. Ook die kleuren bij elkaar leveren weer een prachtig plaatje op. Je zou zo zin krijgen om te borduren :) Nu heb ik er geen tijd voor, maar vanavond.....dan heb ik vast wel een uurtje of zo voor mezelf.

21 opmerkingen:

Anny zei

Oh, Marcella, dat ziet eruit om te stelen! Wat heb je er al een werk aan gehad en wat is dit leuk! Gewoon om te hebben... Groetjes Anny.

marcella zei

als je het maar laat, Anny! :) 't is inderdaad een hoop werk maar in de bij elkaar gesprokkelde momnetjes toch een fijn project om te doen.

Chris zei

Oh oh, kapers op de kust, lees ik. Geen wonder, het is ook zoiets verschrikkelijk leuks!

Rina zei

Wat een enrom leuk boekje wordt dit.

Anoniem zei

Als je het niet leuk meer vind,stuur je het maar hierheen!
Maak je per kleur een boekje?
Vind het geweldig worden!!!
Bedacht,dat je zoiets ook kunt doen met allerlei soorten steken ipv een stekenlap.
Succes met je 'gestolen' uurtjes die je hieraan besteedt.
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

PS Heb me gisteren ook gelijk opgegeven voor de cursus bij Margreet Beemsterboer.
groetjes,Truus uit Drenthe

GRANNY'S HOUSE zei

Wat ziet het er mooi uit, inderdaad om te stelen ;-)

Groetjes
Ines

Elizabeth zei

Oh, wat mooi! Ik had geen idee dat je er een kleurenboek van ging maken..
Ik had je kleurenlap wel gezien en die vond ik al zo mooi!
Wat een super idee....

Jeanny zei

Dit is een prachtig project, leuk om te doen lijkt me!

Annelies zei

Zo leuk !!

Tony zei

Hallo Marcella, het is echt super.Tony

marion zei

wat een super borduurtje......ik volg het graag

Gerard zei

Wat Een Pracht, zo'n Kleuren-DMC-Boek!

marcella zei

Het gaat ineens leven, hè Gerard? Ook al weet je tijdens het borduren op de lap dat het allemaal wel goed komt, toch is het altijd weer bijzonder als datgene wat je bedoelt echt zo gaat worden...ik kan er zelf op het moment ook heel erg van genieten ;)

Anny zei

Oei, ik zag je op het blog van de Quilthoeve... Ik was er net na de middag op zaterdag... Hebben we elkaar weer misgelopen!

Guusje, zei

Wat is dit erg mooi. En wat een mooie doos zie ik staan.

Basje zei

zo zie je maar, diefstal wordt ook wel eens beolond, hetis prachtig documentje geworden, Krijgt DMC een foto ? Basje

Oude lappen zei

Heel erg geslaagd is het boekje!
liefs Liliane

lheurebleue zei

echt een verslavend werkje!

Ineke Original zei

Ohhh, wat SUPER!

Willy zei

Leuk om het resultaat te zien. Ik vind het erg mooi.