vrijdag 17 juni 2011

Pinksterbloemen

Ik kan me nog in mijn jeugd herinneren dat er op Pinksteren Drie in Rotterdam altijd bloemenmarkt was. Ik geloof niet dat dat nu nog zo is. Ik was het pinksterweekend thuis en hield me behalve met mijn Zaans Stikwerk bezig met Een Nieuw Project. Ik zag namelijk kort daarvoor een erg leuke gehaakte anjer op een web-log, zocht hier en daar eens verder om vervolgens te constateren dat dit leuke patroon gewoon in een boek in mijn eigen boekenkast stond.
Zo leer je nog eens wat
De anjer in kwestie is al een heel oud patroon en werd gebruikt als….
opbergertje van een vingerhoed

Nu was het plan om deze bloem op derde pinksterdag hier te tonen, maar je kent me inmiddels: er moest een tweede bloem komen en daarna…
zou ik beiden dan kunnen showen..
Deze is overigens een stuk kleiner. Er past nog wel een mini-vingerhoedje in, maatje Sophie
..
daarna was ik een dag op stap en ondertussen groeide het idee om
voor Bloem Twee een bijpassend jasje te maken. Ik dook in de lapjeskast(en) en vond een mooi stukje zijde en ging aan de slag voor het binnenwerk.
Het opengeslagen mapje meet 10×15 cm. Natuurlijk moest er ook een mooi lapje voor de buitenkant komen en ook dat had ik in een mooie kleur passend bij de zijde en de gehaakte anjer.
In de doos met zijdelint had ik een prima kleur om ook nog een tweetal anjers van zijdelint op de voorzijde te borduren
( close-upje voor de liefhebbers) en het enige wat ik nu nog nodig heb uit de winkel is een lintje om het mapje te sluiten.
Op deze foto zie je het verschil in grootte tussen de beide bloemen:
het patroon staat in dit boekje (ISBN 978 2 84270 6135)
Het was een erg leuk haak-experiment dat twee mooie en authentieke werkstukjes opleverde. Ik was er toch een paar dagen heel zoet mee...

Geen opmerkingen: