donderdag 10 maart 2011

Van kastdeuren en waslijntjes

Het is al weer even geleden dat ik mijn laatste logje hier schreef; Handwerken zonder Grenzen riep om aandacht en hard ook. De afgelopen twee weken heb ik heel hard gewerkt aan nr 164 die rond eind van de maand op vele deurmatten zal ploffen. Het is ook alweer even geleden dat ik een erg leuk, nuttig en fraai uitstapje had waar ik graag wat over wil vertellen.
Als Merkwaardig lid mag ik me opgeven voor de open dagen. Leden van Merkwaardig die hun mooie collectie willen laten zien aan andere leden stellen een of meerdere dagen hun huis open. Op 17 februari was ik te gast bij Trijnie die maar liefst twee open dagen voor de merkwaardig-leden organiseerde.
Vroeg in de morgen meldde ik me bij Trijnie en bleek me al spoedig in een select gezelschap te bevinden; veel bekenden en ook een aantal bekenden van naam die ik graag eens wilde ontmoeten. Aan prachtig handwerk ontbrak het die dag niet en evenmin aan onderwerpen ter conversatie.
Trijnie was al weken tevoren bezig geweest met een aantal 'voorzieningen' ( ik weet niet hoe ik het anders moet noemen) om haar huis in museum-sferen om te toveren.
Zo kregen alle kast- en gewone deuren een hoesje waaraan ze allerlei moois moeiteloos kon ophangen zonder schade aan deur of handwerk:
Een prachtig systeem waar Trijnie vast nog wel een en ander over zal vertellen bij Merkwaardig.
Ook spande de handige vriend van de familie mooie en stevige 'waslijntjes' waaraan ook de nodige merklappen een plekje vonden:
Met zo'n rijk gevuld waslijntje boven je bed moet het heerlijk slapen zijn.
De uitgebreide souvenir-verzameling van Trijnie kwam ook ruimschoots aan bod. Overal waar maar plaats was hingen de prachtige lange rollen te pronk, zoals dit viertal hier:
Heel bijzonder vind ik de grote pronklap die ingelijst aan de muur hangt:
Iedere keer als ik bij Trijnie ben, bekijk ik deze en geniet van het fijne werk.
Na een heerlijk kopje soep en een meegebracht boterhammetje volgde nog een zeer uitgebreide Show and tell. Wat heb ik daar van genoten! Er kwam zulk mooi werk uit de tassen, maar er waren dan ook Grote Namen op de gastenlijst ;)
Een dag met een gouden randje waar ik jullie natuurlijk heel even van mee wil laten genieten!
Trijnie, nogmaals bedankt voor de heerlijke dag!
en dan nu op naar jullie, om even heerlijk bij te lezen en te genieten van jullie verhalen van de afgelopen twee weken.

Geen opmerkingen: