donderdag 28 oktober 2010

Sophie's choice

De keuze van Sophie, maar laten we het eerst hebben over de keuze van Sophie's oma.
Een tijdje geleden kreeg ik een berichtje van Gigi over de handwerkbeurs in Brussel, la Foirfil, en vooral wat daar te koop zou zijn: een klein boekje met twaalf patroontjes om een pinkeep - een soort speldenopbergertje- te maken. Nu ben ik natuurlijk gek op dit soort dingen dus ik ging even buurten ( wat is internet toch een héérlijke uitvinding) bij Gigi om te ontdekken wat voor heerlijks daar te zien zou zijn.
Het boekje Pinkeep Story is samengesteld door Sophie Prestrelle met patroontjes die grote namen op het gebied van de kruissteekpatronen hebben gemaakt. Wie in de borduurwereld kent Alla Allen van Blackbird Designs niet? Of Ellen Chester van With my needle, of de Française Marie Thérèse Saint Aubin ( bekend van de schetsmatige kruissteekpatroontjes)
De maaksters van de kruissteekpatroontjes hebben hun patroontjes beschikbaar gesteld ten bate van Unicef dus met de aankoop steunen we ook nog eens een goed doel.
Omdat bestellen via Gigi niet heel eenvoudig leek en er ook nogal wat extra kosten met zowel de verzending als de betaling mee gemoeid waren stuurde ik een e-mailtje naar Lonneke van Kunst en Vliegwerk en natuurlijk kon zij mij aan zo'n boekje met pinkeeps helpen.
Gisteren viel het op de mat en ik ben er bijzonder blij mee.
Stuk voor stuk zijn het erg leuke patroontjes die bovendien relatief snel klaar zijn.
Kijk maar eens naar deze Brusselse tuin:
gemaakt door Anne Regnier van 'Tournicoton'
of deze:
ontworpen door Nathalie Cichon.
Het grappige is dat alle pinkeeps een andere vorm hebben zodat je een fraaie collectie bij elkaar hebt als je ze alle twaalf zou maken. Op de voorkant van het 'boekje' kun je dat zien.
Van Lonneke mocht ik vertellen dat ze nog een stuk of tien van deze Unicef patroontjes op voorraad heeft.
Mijn kleine Sophietje heeft ook heel wat te kiezen nu ze wat groter wordt. Op dit moment heeft ze een andere naam gekozen. Ze luistert nu naar de naam Roodkapje. Het is maar dat u het weet ;)

Geen opmerkingen: