vrijdag 10 september 2010

Een boekje open


Wie mevrouw Rafels wel en wee volgt op Rafels en rozen was het wellicht niet ontgaan dat er in huize Rafel een pakje lag, bestemd voor...... mij ;)
Dinsdagmorgen kwam mevrouw F  het brengen en onder een kopje thee met een verhaaltje pakte ik haar prachtige pakje uit.  Nu ken ik mevrouw rafel al een dagje langer dus ik weet dat haar pakjes alleen al aan de buitenkant een cadeau op zich zijn. Om het Anny-groene papier - wij van de quiltgroep noemen dat Anny-groen-  was als extraatje een mooie gehaakte bloem verpakt met zo'n prachtig labeltje eraan en kleurige kraaltjes.
Ik ben nog aan het bedenken wat ik met de bloem ga doen want die is, zoals je op onderstaande foto kunt zien zeer de moeite waard om te koesteren en lang  te bewaren.
Toen het papier er af was lag er een geweldig mooi dagboek op mijn schoot (en ook nog toevallig in 'mijn' kleuren!)  De bladen nog maagdelijk wit en de kaft met de nodige humor door Anny zelf gemaakt.
De stof is beschilderd en daarna geborduurd, op de foto zie je de moeder van één van onze gezamenlijke vriendinnen en aangezien ik die moeder ook ken is het boekje me nu al dierbaar.  Ik heb bovenop de pot met bloemen mijn vulpen alvast klaar gelegd met een potje aqua-kleurige inkt. Ik denk dat ik maar eens een boekje vol ga kriebelen.
Mevrouw Rafel nogmaals hartelijk dank voor het prachtige cadeau!
Op het weblog van mevrouw Rafel kun je lezen hoe zo'n boek tot stand komt. Ik beloof mevrouw Rafel hierbij dat ik binnenkort eens in de doos met foto's duik om een paar mooie plaatjes voor haar op te zoeken.
Werd er ondertussen nog gehandwerkt? Natuurlijk wel, ik borduurde heel wat lettertjes aan Blanche en nam ook een heel oud werkje ter hand. Hier liet ik eerder wat van mijn Baltimore blokken zien,en later kwam daar nog een krans met bessen bij. Dat was in 2006 en daarna bleef het lang stil tot vorige week de doos met lapjes  op tafel kwam en ik  een flink beginnetje aan blok vijf maakte.
 Een heleboel blaadjes en knopjes heb ik al uitgeknipt en omgeregen klaar liggen. 
 
 De gele streepjes in de rode knopjes heb ik geborduurd en ook het hart van de bloemen heeft wat borduurwerk gekregen.
Nog even en ik kan gaan nadenken over blok zes.
 Het leuke van Baltimore is dat er allerlei 3D grapjes in gebruikt worden zoals losse blaadjes of zoals hier: een franje van een uitgeplozen stukje stof in het blok met de bloempot. Als straks alles af is mag ik nog meer gaan versieren met een borduursteekje zo hier en daar.


Geen opmerkingen: