dinsdag 23 maart 2010

Sjaan

De trouwe weblog bezoekers zal het niet ontgaan zijn dat er afgelopen zaterdag opnieuw een groep bloggers in museum De Timmerwerf was om de tentoonstelling 'Aan de Rol' te bezoeken.
Het was alweer erg gezellig. Halverwege de ochtend kwamen Corrie en Ineke uit het noordwesten, Saskia met Mien, Wil en Ine uit het zuiden, Betty en Barbara min of meer hier uit de buurt en José en Sjaan van ietsje verder. Ook Elisabeth, l’heurebleue voor de kenners, was er ondanks de butsen en builen van haar valpartij eerder die week.
Later kwam daar nog hoog bezoek uit het Noorden bij, want ook Hennie Stevan, de schrijfster van het prachtige pronkrollenboek liet de kans om nog meer rollen te zien niet aan zich voorbij gaan.

Omdat er door Saskia maar liefst drie logjes over deze gezellige dag zijn geschreven en er ook bij Elisabeth en José over alle bijzonderheden van onze gezellige ontmoetingsdag is geschreven inclusief een kijkje op de borden tijdens de lunch en een blik op de prachtige cadeautjes die zo lief en ruimhartig werden uitgedeeld laat ik jullie met bovenstaande linkjes meegenieten.

Onder de lunch werd er ook nog een kleine show and tell gehouden van meegebrachte werkjes. Sjaan spande de kroon want niet alleen had ze een enorme hoeveelheid miniatuur-fijne merklapjes bij zich maar ze waren nog eens te koop ook.
Zelfs de mevrouw van De Bongaard waar we lunchten was niet weg te slaan bij deze fijne merklapjes. Ik geloof dat ook zij er nog een aantal gekocht heeft.

Ik kocht deze twee lapjes van Sjaan:

Ik heb er een schaartje naast gelegd zodat je kunt zien hoe klein ze in werkelijkheid zijn. Het rechter lapje koos ik omdat we een kronen-project doen met onze borduurgroep en ik denk dat mijn groepsgenoten dit ook wel een bijzonder mooi lapje zullen vinden.
Het linker lapje sprak me aan om de traditionele motiefjes, de fijnheid van borduren en de prachtige kleuren.

Hier zie je hoe mooi gelijkmatig er geborduurd is:

Sjaan borduurt voor een goed doel, een weeshuis en ik geloof dat er na zaterdag weer een mooi bedrag naar het weeshuis kan gaan.
Sjaan, ik was zeer onder de indruk van jouw prachtige handwerk en ik ben heel blij dat ik nu twee echte "Sjanen" in mijn collectie heb. Dank je wel

Aan het vorige blog heb ik nog een foto toegevoegd die ik van Elma kreeg. Het is een foto van de prachtige doos waar de rol van Jettie een mooi plaatsje in heeft.

17 Reacties

Geen opmerkingen: