woensdag 3 maart 2010

Marcella's Barokke Brokken

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Nu onze Zuid-westlijn een tijdje in de ijskast ligt: mijn lapje ligt vrolijk in een vitrine in De Lier, moest er hoognodig een nieuw projectje gestart door het Zuid-west duo.
Allereerst kregen we gezinsuitbreiding in de persoon van Maria zodat het zuiden nu dubbel vertegenwoordigd is. Er kwam een patroon, een prachtige Barokke lap en we prikten een datum.
Daarna werd het tijd om een "lapje" uit te zoeken om op te borduren.

Kijk, ik had het natuurlijk kunnen weten. Dijn bevolkt altijd hele tafellakens met prachtig borduurwerk in schitterende kleuren en toen ik het patroon eens goed bestudeerde omwille van het erbij te zoeken lapje ontdekte ik dat ook dit weer zo’n megalomaan jaren-project gaat worden.

Dit is mijn laken en dit is mijn Barokke beginnetje ;)

bepaald indrukwekkend hè? (de afmeting van de lap)

Daar zijn we nog wel even mee zoet. Niet nodig te vertellen dat het angstzweet me bijna uitbrak ;)
Ik heb al bij Dijn gekeken en ze heeft alweer een prachtige kleurencombinatie bij elkaar gezocht.
Ik ben duidelijk in een andere hoek begonnen, ik heb een mandje en geen kronen. In de afgelopen week heb ik dit kleine beginnetje gemaakt:

Wacht, we vergeten de rest van de grote lap even en zoomen in, dan lijkt het al wat te worden ;)

Dit zijn min of meer de originele kleuren, maar daar kan nog verandering in komen ;)

Het wachten is nu op de schepping van Maria. Waar zal zij begonnen zijn en welke kleuren gaat zij gebruiken? Ik ben reuze benieuwd!

25 Reacties

Geen opmerkingen: