zondag 14 februari 2010

Open

Na een heel drukke week met de laatste timmer-, verf- en ophangklusjes, inrichten met Trijnie en Annemie van het museum was het voor Trijnie en mij donderdagmiddag eventjes klaar. Vrijdag werden de vitrines gesloten en werd er nog druk opgeruimd door de museumploeg, aan de belichting gewerkt en alles werd klaar gemaakt voor de feestelijke opening op vrijdag avond.
En het was een Feestje!
De voorzitter van het museum sprak, we hadden niemand minder dan Sanny de Zoete bereid gevonden om de tentoonstelling feestelijk te openen, daarna kwam er een piepklein praatje van mij, een wat uitgebreider praatje van Trijnie, er waren bloemen en toen was de tentoonstelling officieel geopend.

Vanaf dat moment was het een groot feest, een gezellige receptie onder vrienden en familie, een hapje en een drankje en ieder scheen tevreden.

Zaterdag was de eerste officiële dag en omdat er wat web-loggers zouden komen was ik paraat.
Ik ontmoette Ada, een van de Digitale handwerkjuffen die met haar man naar De Lier gekomen was.
er waren leden van Merkwaardig en van de vereniging voor kant, kostuum, mode en streekdracht, er kwamen mensen "uit de buurt", van de lokale omroep en ook een aantal webloggers.
Betty kwam, met een mooi boeketje en een cadeautje in gezelschap van Monica. Monica schreef er vanmiddag al een log over dus als je een virtueel kijkje wilt nemen op de tentoonstelling dan kan dat hier.

Annette kwam met een drietal vriendinnen en ook zij had cadeautjes bij zich. Wat ben ik verwend.
Ook Annette schreef bij thuiskomst een logje over haar dagje uit zodat je met een druk op de knop ook bij haar een kijkje kunt nemen in De Lier.
Als ik beide logjes lees en bekijk zie ik dat vooral het waslijntje van Trijnie een aandachtstrekker is. Leuk voor Trijnie want het was een heel karwei om het wasje zo perfekt gewassen, hersteld en gestreken aan de lijn te krijgen.

Dinsdag komt er weer een groep bloggers waaronder Dijn en José en dan zijn zowel Trijnie als ik van de partij.

Ook op de openingsavond kreeg ik een paar heel bijzondere cadeautjes. Ik zal daar een andere keer een logje over schrijven.
Vanavond maakte ik een vlaggetje voor een heel speciale gelegenheid. Ook daar zal ik binnenkort meer van laten zien. Voor nu is de koek een beetje op, het is alweer een uur in de nacht en ik ga zo mijn bed maar eens opzoeken,

Fijne Valentijnsdag allemaal!

21 Reacties

Geen opmerkingen: