woensdag 7 oktober 2009

Filetlapje

Nee, je bent hier niet bij de slager en evenmin voor het recept van de dag. Alhoewel ik best Bourgondische trekjes heb en zelfs met mijn Elzassische roots, houd ik het hier toch maar liever bij nuttige en soms fraaie handwerkjes. Maandagavond maakte ik de balans op van de Souvenir de ma Vie- technieken die ik af heb, die nog onder handen zijn en die ik nog moet beginnen. Ik besloot om aan een nieuw werkje te beginnen en het werd filet borduren. Een paar jaar geleden vond ik op een van de vele brocantes in Frankrijk tot mijn geluk een klein lapje oud filet-spul dat ik al die jaren zeer gekoesterd heb. Na een wasbeurtje en een beetje strijkwerk bleek het prima bruikbaar voor het doel. Zoals jullie inmiddels gewend zijn van mij begon ik zonder patroon en zonder een duidelijk idee in mijn hoofd het lapje te vullen. Eerst een randje met een "Dingetje" op de hoeken. Genoemd "Dingetje" vond ik in Ouvrages de Dames, het handboek voor wie nuttige en fraaie zaken wil combineren. Daarna probeerde ik een motiefje waar het eerste begin inmiddels van zichtbaar is.

Na twee dagen frutselen heb ik een klein filet- beginnetje en dat ziet er zo uit:

waarom ik nu met dit heel kleine beginnetje van mijn filetwerk aankom? Wel, toeval bestaat niet bestaat niet zegt men, maar de filetlapjes kwamen deze week twee keer bij mij in de aanbieding. Sommige bloggers snappen nu wat ik bedoel en die zitten nu vast te fantaseren welk "recept" zij gaan uitproberen met hun lapje, maar voor de anderen leg ik het morgen allemaal eens haarfijn uit.
Geduld, dames
zo is dat ;)

12 Reacties

Geen opmerkingen: