donderdag 21 mei 2009

Hemels handwerk

Terwijl veel mensen op deze Hemelvaartsdag er lekker op uit trekken, trek ik me terug in mijn handwerkdomein om een paar steekjes aan Stephanie Desmidt’s prachtige stoplapje te maken. Ik ben op ruim driekwart van het patroon en de moeilijkste stopjes zijn nu aan de beurt.
Wat geniet ik hiervan, terwijl het origineel in 1844 in rood werd gemaakt heb ik de beschikking over een zestal schitterende "kruidige" kleuren. Ik borduur – voor het eerst- met echte zijde van Soie d’Alger en het is genieten.
Genieten van de heerlijk zachte zijde, de prachtige kleuren en vooral van de mooie stopjes die Stephanie ons voordeed zo ongeveer 165 jaar geleden in het Franse stadje Millam.
Nog vier van zulke mooie stopjes te gaan, een beetje tekst, een stukje rand en een boompje en dan is mijn Stephanietje klaar.

Dit is wat ik nu heb:

en kijk eens wat dichterbij naar de leuke stopjes van deze lap:

fijn (lang) weekend allemaal!

20 Reacties

Geen opmerkingen: