zondag 29 maart 2009

Zondagmiddag

Te koud voor de tuin maar heerlijk in het zonnetje achter glas. Vandaag was het een mooie dag om met een handwerkje op schoot en een zonnetje in de rug te genieten van een handwerkje op schoot.
Zo begon ik de zondagmiddag met een uurtje quiltwerk.
Donderdag had ik mijn rode boompjes quilt weer te voorschijn gehaald om tijdens de bee aan te werken en sindsdien quilt ik weer iedere dag een stukje. Uiteindelijk moet ook deze quilt dan een keer af zijn.

Ondertussen zou ik nog een vriendin terug bellen over een handwerkvraagje en daarom pakte ik mijn map waar ook mijn Souvenir-lapjes in liggen om mijn Boutis-werkje voor haar op te zoeken. Nu de map eenmaal open lag en ik door mijn Souvenir lapjes had "gebladerd" was de stap niet zo groot om ook daar even mee aan de slag te gaan. Ik naaide twee tule randjes aan mijn lapjes en legde de hele boel uit op de grond. De volgorde die mij het mooist lijkt schreef ik op in mijn dagboekje zodat ik de volgende keer precies weet welk lapje aan de beurt is om aan de rol te mogen.

Zo was de stand van zaken halverwege de middag:

met nog een tule randje in de maak heb ik straks vijf lapjes aan de rol; de achterkant en de omslagjes aan weerszijden moet ik nog maken.

Daarna besloot ik de middag met wat borduurwerk aan mijn nieuwste lapje:

Ik kocht het patroon een paar weken geleden en vorig weekend kwam de bestelde zijde per post: au ver à soie in zes prachtige kleuren. Het linnen is 20 draads wit linnen wat ik vorig jaar bij Noor's zaterdagse werkgever kocht. Voor een stoplapje is 20 draads niet direct de eerste keuze maar mooi dat het wordt...

Weet iemand welk stoplapje ik ga maken? ik ben benieuwd...

29 Reacties

Geen opmerkingen: