zondag 18 januari 2009

Uniek zakdoekje

Ik had beloofd om nog wat meer te vertellen over mijn zakdoekendagje in Delft. Voor ik naar de bushalte wilde lopen stond er een vriendin aan de deur met een prachtige bos tulpen, zo lief! Ze kon helaas niet mee naar Delft en kwam vanuit het buurdorp gefietst om me toch even te feliciteren.

Eenmaal aangekomen in Delft verraste Annette me met een flinke stapel zakdoekjes:

mijn jonge verzameling groeit al aardig. Het is zo leuk om al die prachtige, soms aandoenlijk lelijke, bedrukte, machinaal gemaakte, soms schitterend gehandwerkte exemplaren bij elkaar te zien. Wat een diversiteit is er toch in zakdoekjes, leuk!

Bij Sanny waren voor de gelegenheid ook speciale zakdoekjes te koop:

ik zal het tekstfragmentje nog even uitvergroten dan kunnen jullie puzzelen wat er op staat:

Ze zijn nog te koop in de winkel van Sanny de Zoete , maar ik denk dat je snel moet zijn want op is vermoedelijk echt op.

Voor de prijswinnaars waren er drie unieke doekjes gemaakt:

En mijn zakdoekje vond ik al een prijs op zich! Bijzonder leuk voor de collectie.
De eigenlijke prijs voor mijn winnende zakdoekje is een overnachting met mijn lief in deze luxe B&B , ik heb een heel jaar de tijd om daar een prachtige dag en nacht voor uit te zoeken.

Bij Sanny kon ik het niet laten om dit prachtige servetje te kopen. Ik viel als een blok voor het prachtige naaldkant, het mooie regelmatige schulprandje en het prachtige borduurwerk wat zo mooi bol boven op de stof ligt.

Er is een monogram op geborduurd BVM, wat zoveel wil zeggen als Bedoeld Voor Marcella ;)
Voor de foto heb ik er een rood papiertje onder gelegd.

25 Reacties

Geen opmerkingen: