zaterdag 17 januari 2009

Een fraaie dag

Eigenlijk zou ik vandaag een dagje winkelen in Utrecht met Annette en toen ik in november hoorde dat de opening van de tentoonstelling "zakdoekje leggen" vandaag in Delft zou zijn dacht ik "jammer, dat ik daar niet bij kan zijn".
Toen daarna het bericht kwam dat ik de eerste prijs had gewonnen met mijn zakdoekje hebben Annette en ik de boel omgegooid en zijn we vandaag naar Delft gegaan, Utrecht stellen we uit tot later.

We waren er al vroeg en ons eerste winkelbezoek was de winkel van Sanny de Zoete . Lekker op ons gemak hebben we daar alles bekeken, zagen we de prachtigste tafelkleden uitgespreid worden voor een klant, vond ik een prachtig klein servetje wat echt mee naar huis moest, kreeg ik een mooi lapje oud linnen cadeau en bewonderden we een kleine maar bijzonder fraaie Souvenir de ma Jeunesse. Ook namen we alvast een voorproefje van de tentoonstelling van de wedstrijdzakdoekjes en een verzameling antieke zakdoekjes van een oudere dame. Ook Sanny had een en ander aan mooie oude zakdoekjes neergelegd.

tegen enen gingen we op weg voor een lange en zeer gezellige lunch en daarna hebben Annette en ik nog wat gewinkeld in de Delftse binnenstad. Tegen vieren gingen we terug naar de winkel van Sanny waar inmiddels al een flink gezelschap aanwezig was voor de prijsuitreiking.
Met een hapje en een drankje (uit fantastisch mooie glazen)in de hand kon het feest beginnen.

Er waren erg mooie zakdoekjes ingezonden – een aantal daarvan laat ik hieronder zien en alle inzendingen plus de oude zakdoekjes zijn tot eind januari te zien zowel in de etalage als in de winkel.
Het is echt de moeite waard om te gaan kijken.

Ik vond deze heel eigenwijs met het poppetje erop en de kleine hoekjes van oude zakdoeken die langs de rand zijn genaaid.

Dit zakdoekje is vermoedelijk net als de mijne voor een kleinkind gemaakt, ik vond hem erg leuk vanwege de vele handwerktechnieken die de maakster gebruikte en de leuke compositie.

ook aan dit zakdoekje zijn de vele uren handwerk af te zien. De tekst is in kleine kruissteekjes geborduurd. Een prachtig "ikke-doekje".

en dan de mijne, die moest natuurlijk ook even (door de etalageruit) gefotografeerd. Ik doe straks alle foto’s, briefjes en informatie met het zakdoekje in een map en als Sophie er ooit belangstelling voor krijgt mag ze het allemaal meenemen.

volgend logje meer over zakdoekjes

19 Reacties

Geen opmerkingen: