dinsdag 23 december 2008

Gestopt

Een paar dagen geleden reageerde Margot Ex hier op een stoplapje wat ik bijna anderhalf jaar geleden hier ingelijst liet zien. Margot schreef: "ik ben onder de indruk van je stoplap! Wat leuk dat er tegenwoordig nog gestopt wordt".
Erg leuk om te merken dat ook je oude logs nog gelezen worden en met de stoplap ben ik zelf ook erg blij, nog steeds. Ik ging daarna op tegenbezoek en tot mijn verrassing had Margot zelf ook een stoplap op haar website. Een juweeltje!
Kom, dan gaan we even bij haar kijken.
Margot vertelt over de achterkant van de stopjes die pas na het stoppen werden weggeknipt. Ik heb dat ook zo gedaan, niet in de fraaie stoplap die ingelijst is maar in de nuttige stoplap die ik voor mijn souvenir maakte.

Hier zie je het hele lapje, ik liet het eerder al zien en het weggeknipte stopje is het tweede stopje in de derde rij

en zo ziet de achterkant van het stopje eruit:

Bij lange na niet zo’n prachtig stopje als die in de lap van Juliane Jensen maar om eventjes te oefenen was het een nuttig experiment.

Verder maakte ik ook stopjes bedoeld voor breiwerk en gebruikte als ondergrond een lapje linnen. Het stoppen ging op de manier zoals bij breiwerk gebruikelijk is, over gespannen draden.

Ik ben nog lang niet gestopt met mijn stopwerk: ik wil nog een stop met een snede erin proberen. Ook daar hadden de aardige juffen vroeger een maniertje voor om dat een beetje makkelijker te maken en ook een echte hoekstop wil ik nog eens proberen.
Volgend voorjaar willen we met onze borduurgroep ook een stoplapje gaan maken, mijn patroon daarvoor ligt al een tijdje klaar.

Margot, dank je wel voor je leuke reactie op mijn log, het heeft in ieder geval stof over stoppen opgeleverd.

7 Reacties

Geen opmerkingen: