donderdag 18 december 2008

Feestbee

Ik ben ze al her en der op de web-logs tegengekomen: de extra feestelijke laatste bee’s van het jaar. Kennelijk zijn wij niet de enigen die op dat idee zijn gekomen.
Wij "doen" het al jaren, onze Sinterkerst bee. Ergens tussen Sinterklaas en Kerst komen we bij elkaar met cadeautjes. Grote en kleine, vaak prachtig verpakt en na wat lekkers en een kopje koffie gaan we dobbelen. Wij weten nooit van te voren voor wie het door ons zelfgemaakte presentje bedoeld is en dat maakt het juist zo leuk. Ieder jaar weer zijn bepaalde pakjes favoriet en laat iedereen zijn oog juist daar op vallen, maar de kookwekker is onverbiddelijk: als die rinkelt is het pakje wat op dat moment voor je ligt voor jou!

We kijken nog even de kring rond of niemand zijn eigen cadeautje voor zich heeft en daarna dobbelen we weer verder, gezellig met een glaasje wijn en een snackje erbij, wie zes gooit mag namelijk uitpakken...!
Traditioneel wordt door mij het Sinterkerstverhaal voorgelezen wat T, die al drie jaar op rij juist dan niet in Nederland is mij per e-mail opstuurt. T. weet altijd fantastisch leuk te vertellen van haar belevenissen in het land waar ze voor een aantal jaren haar intrek heeft genomen.

Voor wie er niet bij was laat ik de cadeautjes in uitgepakte staat zien:

Vanmiddag heb ik weer een kerst bee, ditmaal niet met cadeautjes maar wel met lekkere taart en andere baksels en een winkel. Dat wordt weer vier keer langs een prachtig patroon lopen en overleggen met mezelf, want Kunst en Vliegwerk komt! Ik heb natuurlijk niets nodig maar of ik mijn portemonnee in mijn tas kan houden?

24 Reacties

Geen opmerkingen: