zaterdag 29 november 2008

Financiële crisis

Ik ben inmiddels weer een weekje verder met de witte lap en terwijl ik heerlijk door borduurde, draadjes uittrok of er juist weer instopte, omzoomde, naaldkantjes uitprobeerde en af en toe een blik sloeg in mijn nieuwste tijdschriften (hebben jullie HzG ook al ontvangen?) kreeg ik van jullie weer allerlei leuke, gezellige, positieve, nuttige en fraaie reacties.

Eentje daarvan – hij kwam van Yvonnep – deed mij onmiddellijk naar beneden snellen richting mijn portemonnee.

dit is namelijk wat zij schreef:

"Nou ja, het is natuurlijk weer beeldschoon. Mens, wat kun je dat. En dan wil ik toch wel eens die euro grote gaten zien, graag met een euro ernaast. Eerst zien en dan geloven. :-) "

en inderdaad, ik schreef over euro grote gaten en ZIJ wou bewijzen. Een blik op lapje en euro deed mij beseffen dat ik mezelf ietwat groter had ingeschat dan de werkelijkheid zich nu keihard openbaarde. Mijn Euro-Grote-Gaten bleken slechts een waarde van twintig centen per stuk te vertegenwoordigen.
Daar zit je dan, in plaats van voor € 6 aan gaten had ik slechts € 1,20 bij elkaar gehandwerkt. Een verschil van maar liefst 80% , en dat is niet niks met de huidige financiële crisis.

ZIJ gelooft me natuurlijk nooit meer en ik beken hieronder deemoedig schuld

Mijn 80 procents-opschepperij staat hieronder, met de muntjes erbij.
Gaan jullie maar lachen :)

Letten jullie wel even op het leuke randje aan de rechterkant? Niet gehaakt maar met naald en draad geborduurd, naaldkant heet dat en het is een leuke techniek om randjes te verfraaien.

Dit zijn de andere drie Twintig Cent Grote Gaten en ook aan die kant van de lap is er een naaldkant versiering, ditmaal kleine puntjes.

en ook de bovenkant heeft decoratieve kleine frummeltjes. Wat er nu nog rest is de naaldkant aan de onderkant van de lap en een paar invullingen in de lap zelf die ik nog niet heb afgemaakt.
In mijn hoofd borrelen alweer nieuwe ideeën op voor een volgend project

Fijn weekend allemaal!

29 Reacties

Geen opmerkingen: