zondag 11 mei 2008

Moederdag

Het is vandaag moederdag en ik vind het eigenlijk in mijn hart een nogal commercieel feestje. Niet iets waar ik me in andere jaren druk over maakte. Dit jaar is het anders, mijn eigen kind, mijn eerstgeborene nog wel is nu zelf mama. Mama van het liefst en leukst denkbare kleine meisje Sophie. Het herinnert me aan mijn eerste eigen moederdag die ook zo speciaal was met een pas geboren Elise gezond en wel in haar wiegje, het mooiste moederdag cadeau wat je je maar kunt wensen.

Twee weken geleden kwam Elise met Sophie een dagje hier en ze bracht een tas vol lapjes mee. "Mam, ik maak een nieuw dekentje voor de kinderwagen, kun je me een beetje op weg helpen?" We bedachten samen een plan en tussen de luiers en voedingen door sneden we lapjes. Een week later liet ze me vol trots een topje zien en afgelopen woensdag lag Sophie heerlijk onder haar nieuwe dekentje.

Zo is ie geworden:

maar met een Sophie eronder is ie natuurlijk vele malen leuker:

Sophie had overigens maar weinig belangstelling voor de fotograaf, ze was druk bezig met bomen kijken en vogeltjes ontdekken.

Sophie leert van alles en haar nieuwste vaardigheid is dit:

Nu kan ze opeens de hele kamer overzien en daar heeft ze heel veel belangstelling voor.

Elise geniet van jouw eerste moederdag en laat je vandaag lekker verwennen, ik geef je een doos vol...

27 Reacties

Geen opmerkingen: