zaterdag 17 mei 2008

Alles voor de liefde,II

Eind maart volgde ik de stitch-in Portugal en maakte kennis met het zakdoekje wat verliefde Portugese meisjes vroeger en nu nog steeds aan de toekomstige bruidegom van hun keuze aanboden. Als de jongen geïnteresseerd was gebruikte hij het zakdoekje en kon een ieder zien dat hij al "besproken" was.
ik schreef er eerder een logje over.

We gingen die dag uit elkaar met een pakket met garen, een lapje, instructies en een mooi verzorgd stukje "geschiedenis". Ik heb de afgelopen weken van tijd tot tijd met plezier aan mijn eigen liefdeslapje gewerkt en zo is hij geworden:

Voor de foto heb ik er wat knopen en bedeltjes uit de knopendoos naast gelegd. Zoals altijd bij de lessen van Margreet leerden we er ook een mooie afwerking bij, dit keer een gehaakt randje wat ik natuurlijk ook op allerlei andere werkstukjes weer kan gebruiken. Deze Lenços de Namorados is getekend met motieven naar oude voorbeelden maar het zou ook een leuk idee zijn om een eigentijds lapje te maken zoals Margreet (Beemsterboer) ons liet zien. Ik mocht haar beide lapjes fotograferen, het gekochte Portugese lapje en haar eigen ontwerp. De foto’s vind je bij het eerdere log.

Mijn zakdoekje heb ik inmiddels weggegeven aan mijn geliefde.

Het ochtendprogramma van de stitch-in’s is een soort probleem-oplosochtend: je mag je eigen werk meenemen en Margreet helpt je bij het vinden van oplossingen of ze doet nog eens voor hoe een steek of techniekje gedaan kan worden. Ik had een aantal onderdeeltjes voor mijn Souvenir mee.
Ik wil onderhand eens een begin maken met het aan elkaar zetten van een gedeelte van de rol en daarbij had ik wat vraagjes.
Bijvoorbeeld over mijn Hongaarse hartje, ook gemaakt naar aanleiding van een Stitch-in. Toen ik Margreet vroeg hoe ik het lapje kon afwerken zei ze een beetje mysterieus: wacht maar op het werkje van vanmiddag, daar zit een afwerking bij die hier heel leuk bij zou passen. En dus ging ik aan de slag met onderstaand resultaat:

Je ziet het, dit Portugese randje past prima bij het Hongaarse lapje ;)

Ik heb alleen aan de bovenrand een gehaakt randje gedaan. Het is de bedoeling om aan de onderkant van het lapje wat er straks boven komt eenzelfde randje te haken en dan beide randjes aan elkaar te verbinden met een of ander leuk steekje.

voor wie wat meer wil lezen dan in mijn beide logjes staat kan hier of hier terecht en voor nog meer foto’s van Lenços de Namorados klik hier

fijn weekend allemaal!

22 Reacties

Geen opmerkingen: