zondag 20 april 2008

Winkel

Ik zal het maar eerlijk bekennen: het lijkt hier wel een uitdragerij. Wat er de afgelopen week aan Dingen het huis binnengedrongen zijn krijg ik niet in een paar uur opgeruimd. Eerst was daar de tomatendag, de halfjaarlijkse bijeenkomst van cursisten van Ted Storm, behalve een show and tell waarbij blogster Lous nog in de prijzen viel met haar flying geese en een lezing van quilter Henk van Kooten was er tussen de bedrijven door ook een ander genoegen: Winkelen.

Dat laatste leverde me twee flinke zakken met tussenvulling op, verder een "paar" meter band plus een oude halsdoek uit Rouveen. De battings had ik nodig, de bandjes en de doek niet, maar ik kocht ze bij Stegeman dus dan begrijp je het wel.

Ook zag ik bij de boekenkraam dit boekje:

Het lag op een stapeltje met andere -niet quilt-boekjes en ik vroeg zo langs mijn neus weg wat het boekje kostte. "Deze stapel is twee voor een euro maar als u er maar eentje hebt mag het ook voor vijftig cent" zei de mevrouw. Natuurlijk nam ik het boekje mee.

Het is eigenlijk geen boekje maar een mapje met een achttal patroonbladen waarmee je poppenkleertjes kunt maken.

Voor die vijftig cent kreeg ik er ook nog een envelopje met prehistorisch textielcarbon bij.

Verder die week kreeg ik een grote tas in handen gedrukt met zes oude dikke handwerkboeken. Ik had er toevallig niet een van dus dat is zomaar weer een halve plank boeken erbij. Een andere vriendin hield ook opruiming en ook daar kwam ik als een pak-ezeltje vandaan:

een prachtige randstof van den Haan en Wagemakers, een stapel grote en kleinere stukken linnen in allerlei tinten en een flinke hoeveelheid Blomstergarn. (dat wordt weer een aantal dagen kaartjes wikkelen en een nieuwe Doos kopen om de kaartjes in te doen)

Ook deze prachtige rode lap hoorde bij de buit:

Dan heb ik het nog niet gehad over de volksverhuizing aan bedjes, slabjes, lapjes, hemdjes, broekjes, sokjes, flesjes, speentjes, reserve kleertjes, aankleedmatjes, moedertassen, kinderwagens e.d die op zaterdag derin en deruit gingen. Sophie kwam een avond logeren. Ik weet ineens weer waarom een simpel uitstapje vroeger een halve week aan voorbereiding kostte ;)
Ook het babyspul is niet allemaal met Sophie vertrokken; er ligt hier een stapel broekjes en hemdjes om creatief mee te doen.
Er ligt hier onderhand zoveel dat ik wel een winkel kan beginnen,

de ruimte heb ik al, nu nog inrichten

29 Reacties

Geen opmerkingen: