maandag 17 maart 2008

Nieuw,nieuw,nieuw

Dacht ik jullie gisteren te verblijden met een paar oude vlinders werd ik onmiddelijk door Marian’ne op de vingers getikt:

"JAA, zo kan ik het ook" riep ze

gelukkig waren er ook zij-instromers die de vorige vlindersessie gemist hadden zodat in ieder geval voor hen mijn ouwe vlinders wel nieuw waren. Het waren overigens wel nieuwe foto’s, zo groot waren ze nog niet in beeld geweest :) Beschouw het maar als een voorproefje van het "echte" vlinderwerk.

Terwijl er hier dus niets nieuws te zien was werd er achter de schermen natuurlijk wel hard gewerkt. Aan 'de quilt voor hem' bijvoorbeeld. Er zijn inmiddels drie van de acht "droppen" gequilt, een halve veer was vorige week klaar en nu is ook de eerste van de vier complete veerpatronen af.

Ik ben er wel tevreden mee en HIJ ook. Ook borduurde ik verder aan mijn Biedermeier lapje, ik heb een aardig kransje gevonden en dat staat nu tussen de druivendrager – of zoals zij het noemt: "verspieder" en de Hollandse Franse maagd in zonder tuin. Ik heb nog wat ruimte over voor een paar haasjes en misschien een vlinder. Een foto komt nog.

Aan de echte vlinder wordt ook gewerkt, ik heb inmiddels
1 patroon
1 lapje batist
1 stukje textielcarbon
1 borduurring
1 borduurnaald met punt
1 klosje Gütermann zijde
1 borduurschaartje met punt

de rest laat ik voorlopig aan jullie fantasie over.

Wat de palmzondag ook nog bracht was een gezellig feestje bij Elise.

precies twee jaar later zaten we opnieuw aan de champagne met een klein maar niet onbelangrijk verschilletje: er was een mensje meer om op te drinken

15 Reacties

Geen opmerkingen: