woensdag 27 februari 2008

Zusjes

Afgelopen weekend heb ik heerlijk met kleine lapjes aan kleine projectjes gewerkt. Ik wilde een aantal cadeautjes maken en daarom heb ik het boek Omiyage geleend van Elise. Het boek was ooit van mij en omdat Elise het ook zo leuk vond gaf ik het aan haar en nu ligt het weer tijdelijk bij mij. Samen hebben we zo al heel veel plezier van dat ene boek.

Omiyage is het Japanse woord voor cadeautje en in dit boek staan dan ook een aantal kleurige en bijzondere cadeautjes gemaakt van stof.
Ik koos dit keer voor een klein zakje genaamd "Raindrops" dat ik een aantal jaren geleden al eens maakte voor mezelf en dat ik sindsdien met veel plezier gebruik om mijn vingerhoeden en het glazen buisje met quiltnaaldjes in op te bergen. Zo heb ik altijd alles bij de hand als ik ga quilten.

Na twee dagen knutselen was dit het resultaat:

Ieder zakje is gevoerd met een vrolijk stofje

en na nog een paar uur doorwerken waren de zusjes met z’n vieren:

Drie zusjes hebben inmiddels een ander thuis gevonden, het rode zusje blijft bij mij, waar ze hoort.
Nu de postbode ( naar ik hoop) alle cadeautjes heeft bezorgd kan ik mijn kleine geheimpje dus wel verklappen.

Eerder maakte ik dit tasje uit het boek Omiyage: hier in ‘t wit en later in kleur

Omiyage, Handmade gifts from Fabric in the Japanese Tradition, Kumiko Sudo
Isbn 0-8092-2909-9

24 Reacties

Geen opmerkingen: