donderdag 28 februari 2008

Merklap romance

Tussen het quiltwerk door heb ik mijn druivendrager van een lief vriendinnetje voorzien. Het is een Frans of mogelijk Vlaams meisje dat in 1841 door ene Marie L met zijde op haar linnen lap werd geborduurd. Op diezelfde lap staat ook "mijn" druivendrager en net als bij mij staat het meisje rechts en de druivendrager links op de merklap.

Op de lap van Marie L was het een onmogelijke liefde want tussen de geliefden in is eerst een vos, daarna een blaffende hond en tenslotte een paard met ruiter in galop geborduurd. Veel meer dan af en toe een kushandje kan er niet gewisseld zijn tussen die twee.

Dat is anno 2008 wel veranderd: tussen haar en hem is nog een flinke ruimte over om iets te borduren.

Hier is mijn Marietje:

en hij heeft haar inmiddels ook gezien, het lijkt wel of hij steeds harder is gaan lopen.

Ik ga snel een kransje met bloemen tussen die twee borduren voordat hij de benen neemt en ineens aan de rechterkant van mijn lap staat. Voor je het weet is het ontwerp van mijn lap verknoeid ;)

24 Reacties

Geen opmerkingen: