zaterdag 26 januari 2008

Werk aan de winkel

Vandaag volgde ik een workshop in Maassluis, het was de tweede Stitch In, met als middagwerkje "iets" uit de rijke Marokkaanse handwerkgeschiedenis.
Over de eerste workshop met als onderwerp het Hongaarse Matyó borduurwerk schreef ik al eerder een logje ( in de rubriek "categorieën" te vinden onder "workshops" .
Dat was eind september en ondertussen stond mijn Matyó-borduurwerk, hoe mooi ik de techniek ook vond op een zeer laag pitje.
Deze week besloot ik na het afwerken van mijn witwerklapje dat ik op de valreep nog een klein Hongaars projectje wilde maken. Het werd een hartje, ontworpen door Kis Jankó Bori, die het kleurrijke Matyó borduurwerk wereldwijd bekend heeft gemaakt. Dit patroontje stond eveneens in het cursuspakketje wat wij tijdens de Stitch in van Margreet (Beemsterboer) kregen.

Op een lapje gebroken wit katoen en met een katoenen garen van Venne, Colcoton ging ik aan de slag.

Onder de borduurring zie je het speldenkussentje wat we tijdens de vorige workshop maakten.

en het ontwerpje nogmaals uitvergroot. Nog een paar steekjes en dan is het af en kan ik gaan nadenken hoe ik dit in mijn souvenir verwerk.

Over de workshop van vandaag komt een ander logje, het werkstukje is nog zo weinig gevorderd dat ik op dit moment niet genoeg kan laten zien. Ik kan wel alvast verklappen dat het een zeer geslaagde en leerzame dag was!

10 Reacties

Geen opmerkingen: