zondag 23 september 2007

Hoe mooi het was en hoe ver

Jullie hadden het vast wel gemerkt maar ik was er een paar weekjes tussenuit: naar Frankrijk om onder andere de vierdaagse Europese patchwork ontmoeting te bezoeken. Het was weer geweldig, het weer zat reusachtig mee, de quilts waren prachtig, ik heb een weer aantal bekenden ontmoet, heerlijk gegeten en de overige dagen was er ook het nodige te beleven en te genieten.
Bij thuiskomst merkte ik dat jullie toch iedere dag mijn weblog bleven bezoeken, leuk voor de "score" maar ook hartverwarmend!

bedankt allemaal!

Omdat dit een handwerkblog is zullen de vakantie-verhalen die ik de komende dagen schrijf ook voornamelijk over handwerk-achtige zaken gaan.
Er waren tuinen met en van patchwork; zo was er in navolging van Knit a River een groen tapijt voor Afghanistan uitgelegd, heel bijzonder

Er waren dieren: echte, zoals deze indringer via het badkamerraampje:

maar ook de gepatchte dieren waren volop vertegenwoordigd.
Er waren huizen, een Egyptische tentenmaker, we zagen de mooiste quilts uit Oost Europa, oude (redwork-) handwerkjes uit de Elzas (voor een handwerkster om te smullen), Amish quilts, de mooiste quilts uit tien jaar Quiltmania, een prachtige tentoonstelling die eerder dit jaar in Brouage, Charente Maritime te zien was en natuurlijk was er buit!
Niet alleen gekocht in het uitgebreide winkelparadijs wat bij de tentoonstellingen te vinden was maar ook uit winkeltjes en brocantes daarbuiten. Als altijd houden wij onze eigen 'Worst Quilt Contest' en dat was dit jaar moeilijker dan ooit omdat de inzending niet groot genoeg was. Op zich is dat best positief natuurlijk ;) . Deze werd het niet niet, alhoewel het een goede kandidaat was:

Als je erg nieuwsgierig bent naar een van de bovenstaande onderwerpen wil ik die best als eerste laten zien, laat maar horen.
Om alvast een voorproefje te geven van de prachtige quilts die nog komen laat ik tot slot van dit log deze abstracte quilt van een van de leden van het Spaanse Quiltersgilde zien, het gastgilde van 2007.

24 Reacties

Geen opmerkingen: