donderdag 31 augustus 2006

Nep

Ook al kunnen we zelf veel op handwerkgebied, soms vallen we ineens op onecht. Nep dus.
Zij doet eraan en zij ook.* Vandaag ben ik aan de beurt. Deze keer geen papieren servetten met een opdruk van een borduur- of  breiwerkje en evenmin een theedoek met opgedrukte merklap.
Ik heb een kussensloop met een ingeweven tijkstreepje. Het borduurwerk is niet echt, dat is er opgedrukt. dat is overigens heel netjes gedaan, de witte stof is een soort Aïdaweefsel waar de blauwe kruissteekjes netjes binnen de "hokjes"zijn gedrukt.
Het blijft nep natuurlijk, dat wel

* ik vergat haar nog, zij heeft geborduurde koffiemokken

11 opmerkingen:

marian'ne m zei

Nee, geen nep Marcella, ik noem het inspiratie !!
Ze vinden handwerk toch wel zo belangrijk of mooi dat ze het na willen maken.
Maar wij maken het liever zelf, he!!

Toch een leuk kussensloop, kan je lekker op dromen over handwerk :-)).

Wilma zei

Ik kan het me helemaal voorstellen dat je op dit "nep" valt. Het ziet er erg mooi uit.
Op de foto is het bij mij op de computer niet te zien dat het nep is!! (en ik zit met mijn gezicht bijna tegen het beeldscherm aan):o) Erg mooi!!

ineke zei

Nou, Marcella, wat let je om het "echt" na te maken? Namaak na-gemaakt > echt oftewel min maal min wordt plus, volg je het nog? ;))

marcella zei

@Wilma, een beetje nep op zijn tijd moet kunnen. Er is een tijd geweest dat ze dat "Camp" noemden ;)
@Marianne, daar zit wel wat in, in dat theorietje ;) en natuurlijk maken wij het liever zelf. Het droomt overigens héérlijk.
@Ineke, ik volg het nog prima. Misschien laat ik me nog "inspireren" door marianne en volg ik jouw advies op en maak ik het na.

Gerrie v.W.-v.N. zei

Het mag dan nep zijn en toch is het mooi .
Zodra we iets van kruissteken zien of wat er erg op lijkt dan raken wij hier al opgewonden ! ! !

marcella zei

Zo is het maar net, Gerrie, al zijn het maar papieren servetten met opdruk, we staan onmiddellijk bij de kassa.

Berthi zei

Er is niets mis mee met nep!
Mooie kleur blauw!

Juul :o) zei

Ik heb een bordurende beer...
;o)

lous zei

Het slaap vast erg lekker!!

mooie kleur. :o))

Tijm zei

Leuk omderwerp en spannend wie er onder de linken van de zij van de nep zitten! Ik zal de neppers om me heen in de gaten houden, misschiendat ik er ook eens een kan plaatsen.

Annette-p zei

Desondanks wél een mooi kussensloop.
En mooi "nep" mag toch?