woensdag 5 juli 2006

geletterd

Wat doe je met de warmte? Met een bolletje katoen nummer twaalf en twee breinaalden in je vochtige handen een letterlapje breien natuurlijk. Ik doe mee met de knit-a-long sampler van Carla Meijssen  en dit is het eerste patroontje van de serie. Marianne liet gisteren haar M met muizentandjes ook zien en vandaag zien jullie de mijne.
Zaterdag krijgen we weer een nieuw patroontje. Mijn antieke breirol (zie mijn logjes van 23 mei  en 28 juni )  begint ook met muizentandjes maar de letters T en S en de cijfers  worden pas aan het einde van de rol ingebreid. Mijn letters hebben "gewone" gaatjes en de cijfers zijn in ribbels gebreid.
Een ander verschil met de breirol van Carla is het ribbeltje dat de patronen scheidt: in Carla's rol is dat twee ribbels aan de goede kant, op mijn rol zijn dat drie ribbels aan de goede kant gevolgd door drie toeren tricotsteek waarbij in de middelste toer om de vier steken een gaatje wordt gebreid en gevolgd door nog drie toeren ribbels.

Omdat het maar een klein breiwerkje was en ik zaterdagmiddag al met katoen en naalden klaar zat was het breilapje snel klaar. De rest van de warme dagen heb ik verder gewerkt aan mijn Quakerlapje, ik doe nu de letters, dat is een prettig werkje met dit warme weer en het schiet inmiddels lekker op.

12 opmerkingen:

Berthi zei

Ziet er allebei prachtig uit. Kan je een aparte foto van je breiwerkje laten zien?

marian'ne m zei

Heel mooi Marcella, allebei!!!! Jou brei lapje ziet er niet veel kleiner uit dan de mijne, terwijl jij dunner garen gebruikt. Mijne is 12 cm breed. Tot zaterdag 'wachten', kunnen we even afkoelen.
Lekker he , bijna weer een lap af!!!

marcella zei

@Marianne, de mijne is 9,5 cm breed. Mijn quakerlapje is ook niet zo groot ;) ik borduur op 19 draads linnen, vandaar dat ik er zo lang over doe
@berthi, ik zal kijken of ik er straks nog tijd voor heb. Eigenlijk is het gewoon meer van 't zelfde hoor.

yvonnep zei

oh, oh, ik kan na de vakantie mezelf in de stress breien...:-)

Berthi zei

@Marcella, doe rustig aan!

@yvonnep, pas op met stress..... het moet toch leuk blijven!

anneke zei

het is eigenlijk te warm voor alles behalve borduren... dat geeft tenminste geen zweet op de rug...
je quakerlap ziet er mooi uit, zo bijna-klaar.
breien sla ik voorlopig écht over!

groetjes

lous zei

Je bent er bijna Marcella!, dat randje aan je breiwerk is echt mooi.

marianne zei

dus toch een veschil qua breedte, mooi fijn!!
Je Quaker lapje is dus ook heel fijn, mooi! Is dat op het stof van Kunst en Vliegwerk, bevalt dat ? Ik heb een proeflapje liggen. (Maar helaas de handen werken op het moment niet mee). Mijn rol zal een eenvoudige "boerenrol" worden vergeleken met de jouwe (fijn Frans):-))))). Maar geeft niet want ik heb er wel schik in en daar gaat het om, toch! En juist de verschillen maakt het zo boeiend.

Annette-p zei

Je Quaker is mooi met die vele oude tinten. En je breilapje ook lekker fijntjes!
Ik brei niet mee: m'n sok is nog niet af, maar blijf jullie wel volgen.

Juul :o) zei

Hoi Marcella,
is alles goed?
('t is zo stil hier)

Je Quaker ziet er mooi uit!
En je breiwerkje, is dat inmiddels al weer wat gegroeid?

Bij haar wel:

http://smoekkk.blogspot.com/

:o)

marlies zei

Mooi is je Quakerlapje marcella en fijn dat je weer gezond gebruind en heelhuids thuisgekomen bent!
Nu mijn abc-tje een heeeeel eind op streek is ga ik dus ook aan dat quakerlapje beginnen , ik heb een stukje kaaslinnen wat daar precies groot genoeg voor is , patroontje uitgeprint en in een doos zitten precies de goeie kleuren ervoor , ik kan toch nu geen smoezen meer verzinnen om dat niet te gaan maken !?..... Toch?????
Ziezo , vanmiddag borduur ik nog lekker even aan het abc-tje , volgende week kan ik dan aan het quaker-werkje beginnen!
Groeten van Marlies

marcella zei

Marlies, ik heb je ABC-tje bij Berthi bewonderd, hij's mooi! Heb jij smoezen nodig om niet aan een nieuw lapje te beginnnen? geloof ik niks van. Ik heb onderweg terug bedacht wat ik nu ga maken. De "oude" kleurtjes zijde vanmorgen opgeruimd en straks ga ik het patroon en het nieuwe garen bij elkaar zoeken. Lapje linnen moet er ook nog wel zijn. ( wat een luxe, alles zo uit de kast kunnen pakken) Ondertussen brei ik verder aan Sampler M