zondag 1 januari 2006

Een goed begin........

...........Is het halve werk. Dit jaar gaat alles anders worden,ik weet het zeker: nieuwe plannen en nieuwe projecten. Voordat het zover is moeten er eerst nog allerlei dingen af gemaakt worden.Allereerst de merklap in delen...in februari gaat het laatste deel naar onze merklappengroep. Ik ben heel benieuwd hoe de merklappen er straks ingelijst uit zullen zien... we hebben onszelf al een klein feestje beloofd om het te vieren. Mijn merklap uit Marken...hij wordt erg mooi, ik houd van deze kleuren en de mooie randjes.."raaksies"  zeggen ze op Marken. Deze merklap komt zeker af dit jaar. het  werkje van de cursus Candlewicking....ook dat vordert al aardig. In deze techniek ga ik daarna een ringenkussentje maken  met een wat fijner garen. Ik heb al een geschikt patroon.Ik heb nog precies 75 dagen om het te maken. En ook ben ik vast van plan om dit jaar  mijn Baltimore sampler "af" maken...Na een zeer bescheiden beginnetje afgelopen voorjaar  is dit project  door allerlei omstandigheden blijven liggen. Jammer.... maar ik ga nu mijn leven beteren. Wat er dan nog rest zijn een bescheiden aantal niet afgemaakte werkstukken, waaronder  een rood/witte  quilt met blokken die ik ooit ( in de vorige eeuw) gekregen heb bij een  BVM-ruil  en die nodig verder gequilt moet worden, een begin van een applicatiequilt waar ook nog erg veel werk aan te doen is en een quilt die samen met  dochter Elise is gemaakt voor haar vriend..ik heb beloofd hem ( de quilt)  met de hand  te quilten.Ik ga het nog druk krijgen...

13 opmerkingen:

Berthi zei

Zo, dat wordt hard werken dit jaar. Denk je nog wel aan je rust......is ook belangrijk! Bovenstaande projecten zien er veelbelovend uit! Met veel belangstelling blijf ik je volgen. Ik wens je een goed handwerk- en blogjaar.
Wie weet zien we elkaar dit jaar eens op één of andere textieldag?!

marcella zei

Bij mij is het echt een kwestie van elke dag een draadje en dan kom je heus een heel eind. Ik maak er bewust iedere dag een uurtje voor vrij. Ander voornemen is om mij nu eindelijk eens aan rte melden bij de vereniging Merkwaardig...en die schijnt een reuze leuke ontmoetingsdag te hebben heb ik gehoord. dus wie weet zien we elkaar ergens dit jaar..lijkt me leuk!
gefeliciteerd met je web-log vermelding; ik zag je berichtje op quilten-pagina.. Leuk !!!

Maaike zei

Marcella, veel plezier met handwerken dit jaar. Als je dit jaar naar de handwerkbeurs in Zwolle gaat - ik weet dat het niet om de hoek voor je is - kun je Merkwaardig ook zien. Het is wel stimulerend om lid van te zijn, zoveel leuke merklappen!

anneke zei

je hebt gelukkig nog een heel jaar voor de boeg! eigenlijk kun je heel veel doen in 'verloren' uurtjes. dat zie je aan de resultaten van het afgelopen jaar. al kost webloggen ook tijd...
bedankt voor je reactie op mijn log!
groetjes

Juul zei

Mooi werk! :D
Wie weet zien we elkaar nog wel ergens... ;)
Groetjes Juul :)

Annette zei

Goed idee Marcella, van dat uurtje. Gisteren is het me gelukt. Het resultaat was alleen niet helemaal naar mijn zin...mischien moet ik daar maar een blogje over maken.
Merkwaardig is een goed idee. Ik ben 1 keer naar zo'n ontmoetingsdag geweest. Leuk hoor en niet zo druk als met quiltdagen. Ik denk er juist weer over op mijn lidmaatschap van het quiltersgilde op te zeggen. Ik heb niet meer zo'n nieuwsgierigheid om het blaadje te lezen.

Enne Juul ik had zo het idee dat jij Marcella persoonlijk kende??? Maar nu denk ik weer van niet.

Groeten van Annette

Marcella zei

Ha Annette,
ik wacht met spanning op je blogje....;-) en een mailtje is in de maak. Ik kijk een beetje uit dat ik me niet o-ver-al op abonneer en als lid aanmeldt..Het Gilde ligt bij mij ook in het bakje "twijfelgevallen" en ik denk wel dat ik lid wil worden van merkwaardig...
Maaike: bedankt voor de Zwolle tip...misschien ga ik daar dit jaar eens heen.

marcella

Anneke, ik zet je weblog bij mijn links..

Neeeeee van Juul weten wij maar heel weinig...
Juul: hoe moet ik je herkennen als wij elkaar willen zien?

Juul zei

Dames, laten we nou allemaal lid blijven van het Quilters gilde! (En ook van Merkwaardig!)
Als je dit voorjaar nog naar Nijkerk wilt, moet je je zo snel mogelijk opgeven als lid!
Als wij allemaal (ik niet!!) ons lidmaatschap opzeggen ligt quiltend Nederland straks op z'n "gat"! :(
We krijgen er zoveel voor terug, al die tentoonstellingen, het steeds mooier wordende blad, dat door VRIJWILLIGERS!!! wordt gemaakt, regiodagen waarop je een naambadge kunt dragen, zodat je elkaar kunt herkennen... ;)
Tzt vinden we voor dat laatste probleempje nog wel een oplossing... ;)
Groetjes Juul :)

Annette zei

Het zou ik pas in 2007 zijn....ik ben nu te laat. Ik denk dus nog even na. Alleen merkwaardig lees achter elkaar uit en quiltnieuws vergeet ik soms...ben wel al denk ik 17 jaar lid....

marcella zei

ik ben ook al erg lang lid en kijk eigenlijk ook steeds minder naar het nieuwe nummer uit..De argumenten van Juul waren voor mij wel de reden om tot nu toe niet op te zeggen; ik weet wat er aan vrijwilligerswerk te doen is om een dergelijk blad te kunnen uitgeven en het geld ( en dus ook mijn bijdrage) is hard nodig om dat allemaal te kunnen bekostigen...afijn, we hebben nog een jaar om er over na te denken

marcella

Juul zei

Als je 'n dagje gaat parkeren in één van onze grote steden, gooi je vaak hetzelfde bedrag in de parkeer automaat, moet je maar denken. Ik ga liever een dagje naar een leuke quilt tentoonstelling, ergens in een mooi kerkje of museum, en het zijn toch vaak leden van het gilde die dat mede organiseren. We lezen de aankondiging van de tentoonstellingen in het Quiltnieuws, dat kan nu natuurlijk ook via het www adres van het gilde, maar ja als het gilde al z'n leden verliest, is dat centrale punt ook weer weg. :?
Onderweg naar of van de tentoonstelling gaan we vaak langs bij één of meer van de quiltwinkeltjes die we kennen dankzij de advertenties uit het blad. :D
Kort gezegd: een heleboel plezier voor de prijs van 'n dagje parkeren! Nou dat blijf ik graag 'n keertje thuis, om dat bedrag te besteden aan m'n lidmaatschappen. :D
En nu niet aankomen met de fiets, het openbaar vervoer e.d. want dat is bijzonder onpraktisch als je dat niet in de buurt hebt of héél veel moet meesjouwen, als het weer niet meewerkt of als je een slechte gezondheid hebt...
Maar dat wordt weer een nieuw verhaal...
Heb je de cursus candlewicken bij Nel gevolgd?
Als je eerst twee oude projecten afmaakt voordat je aan een nieuw werkje "mag" beginnen, vliegen de UFO's de kast uit.
Hmmm, goede raad voor mezelf...
Groetjes Juul :)

Juul zei

Hoi Marcella,
Als je nou niet zo veel tijd mocht hebben, of voor de niet Candlewickers onder ons, ik kwam net nog een mooi ringen kussentje tegen, kijk maar even:

http://perso.wanadoo.fr/broderiepassion/creationbroderie/pagecoussindalliances.htm

Ik vind 'm leuk. ;) , via deze site kun je heel veel leuks legaal (!) downloaden...

Groetjes, Juul :)

marcella zei

klinkt wel mooi, een coussin d'alliance. leuk patroontje ook.